|
"כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם לפני ה' תטהרו"
יום כיפור - יום הכיפורים
לקראת ולכבוד יום הכיפורים הבאנו באתר מענייני החג(יום כיפור) מספרי רבנו הקדוש הנחל נובע מקור חכמה, וכן מהלכות החג (יום כיפור) כמבאר בשולחן ערוך.
קצרה היריעה מלהכיל את כל ענייני יום כיפור, מעלותיו וקדושתו, ובפרט כמבואר באריכות בספר הקדוש לקוטי הלכות. וכן קצר לנו הזמן.
ובכל זאת הבאנו כאן מעט מעט מעינייני יום כיפור, למען יתעורר לב הקורא להשם יתברך, וידרוש ויוסיף לקח ויחכם, ויטהר עצמו בעשרת ימי תשובה אלו וביום קדוש זה הוא יום הכיפורים.
וכדברי רבי נתן זצ"ל (מהלכות שבת הלכה ז'): וזהו בחינת "כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם" וכו', שעקר הכפרה בחינת "כי ביום הזה יכפר עליכם", הוא שנזכה על - ידי - זה "לטהר אתכם מכל חטאתיכם לפני יהוה תטהרו", הינו שהשם יתברך יטהר אותנו להבא מכל חטאתינו, שימשיך עלינו דרך התשובה הנ"ל לטהר עצמינו מכל חטאתינו מעתה, שלא נחטא עוד כנ"ל, וזה זוכין כל החפצים באמת בכח הצדיק האמת, שזהו בחינת העבודה של יום כיפור שעל ידי זה ממשיך בקיאות הנ"ל לילך בדרך התשובה בכל השנה תמיד". עכ"ל.
מלקוטי עצות - מועדי ה' יום כיפור
א יום כיפור הוא כלליות כל הימים, והוא מחיה כל הימים, והוא מכניע הלב לדבק כל הרצונות להשם יתברך לבד; ועל - ידי - זה נתבטל כל מיני מחלוקות בגשמיות ורוחניות ונעשה שלום, ועל - ידי - זה נמשך ששון ושמחה.
ב יום כיפור הוא גמר תקון החותם דקדשה, שהוא בחינת תקון הברית (עיין לעיל בר"ה, אות ט).
ג כפי ה'סלח נא' שפועלין ביום הכיפורים כן זוכין לקדשת חנכה, שהוא בחינת חנכת הבית המקדש (ועיין חנוכה אות ד).
ד מה שקורין מחרת יום כיפור שם ה', כי אז אחר יום הכיפורים הוא עקר הגדלת שמו יתברך, על - ידי שביום כיפור נתרצה השם יתברך לישראל וסולח להם עונותיהם, ועל - ידי - זה ממילא הם נצולים מכל הענשים ומכל הגזרות, שעל - ידי - זה עקר הגדלת שמו יתברך (עיין בפנים).
יהי רצון שתזכו ביום כיפור להחתם בספרי הצדיקים לחיים טובים ולשלום, כל איש אשר כברכתו יברך אתכם השם יתברך. אמן.
|
|