אהבת השם יתברך והצדיקים

 

ברסלב מידות - תרומות - תרומה לישיבה



אהבת השם יתברך והצדיקים - ספר המידות


לפניכם מוגש קיבוץ נפלא ממעלת הכיסופים, הדביקות ואהבת השם יתברך וצדיקיו כנלקח מתוך "ספר המידות". ובנוסף מובאים במלואם שלושה ערכים מכובדים ונפלאים כ"א בפני עצמו, ושלושתם יחדיו: ערך צדיק, ערך שמחה וערך תשובה. חזקו ואמצו!!!

ערך אהבה

א. כשאין אהבה בין בני אדם, על ידי זה הם הולכי רכיל, ועל ידי רכילות באים לליצנות, ועל ידי ליצנות הם דוברים שקר:

ב. על ידי שנאה בא בהלות, ועל ידי שנאה בא שרפה:

ג. על ידי אהבת השם יתברך נשמר הנפש מכל פגעים רעים:

ד. כשתשוב בתחלה על עוונותיך, תוכל לבוא לאהבת השם יתברך:

ה. מי שמתפלל על ישראל במסירת נפש, הכל אוהבין אותו:

ו. על ידי אהבה בא התחזקות:

ז. כשתחזק את האדם בעבודת השם יתברך, הוא יאהב אותך:

ח. על ידי אמירת הלל בקול גדול, זוכים לאהבת השם יתברך:

ט. כשתהא נזהר משנאת חנם, אזי כשיהיה לך איזהו משפט עם אלם שאינו רוצה לפשר עמך, על ידי זה יתפשר עמך:

י. מי שנזהר משבועת שקר, בודאי לא יעבר על "לא תקם ולא תטר":

יא. השום מסוגל לאהבה:

יב. העובד מאהבה - זכותו מגן עד אלפים דור:

יג. במקום שעושין תנאים [תנאי] או איזה כריתות ברית, השם יתברך שם הוא:

ערך אהבה – חלק שני

א. כשהצמחים גדלים במלואם, על ידי זה אהבה בעולם:

ב. אהבת אשה לבעלה נכר בזבובים ויתושים שבבית גם על ידי אהבתם יכולין לידע כח היצר הרע אם כבר נחלש אם לאו:

ג. חכמי הדור שיש ביניהם אהבה, שרואים זה עם זה לפרקים, אזי יש כח בידם לדון את כל העולם ודיניהם דין, ואין מי שישנה ויבטל דינם, כי הקדוש ברוך הוא אב בית דין שלהם:

ד. על ידי שנאת חנם נכשל בטרפות:

ה. על ידי תאות אכילה הוא אוהב בן אחד יותר משאר בניו:

ערך בנים

סז. מי שמקבל את היסורים באהבה, זוכה לזרע שיאריכו ימיהם:

עד. לפעמים מחמת אהבה גדולה שבין איש לאשתו אינה מולדת:

ערך המתקת הדין

כ. המקבל יסורים באהבה - כאלו הקריב קרבן.

לט. כשאיש או אשה חושבים בשעת תשמיש באיזה גוי או בגויה, והמחשבה היא באהבה לאיזה גוי או גויה, אזי הולד הנולד מזה התשמיש נשתמד:

ערך למוד

א. מי שעושה תענוג לאב ומשמח אותו, על ידי זה יהיה לו חשק ואהבה ללמד:

ז. על ידי קבלת היסורים באהבה אינו משכח תלמודו:

ערך לשון הרע

ו. כשאין אהבה בין ישראל נעשים הולכי רכיל, ועל ידי הולכי רכיל נעשים לצים:

ערך מריבה

יח. כשיש לאדם שונאים, והוא מחפש בכל מיני חפוש למצא להם אהבה, על ידי זה יהיו כאפס וכאין:

ערך צדיק

קנו. מי שמכניע את עצמו בפני הצדיק, בזה מעורר אהבה אצל הצדיק:

ערך שמחה

כה. על ידי שמחה בשמחת תורה זוכה לעבד את השם יתברך באהבה: